نکاتی برای خرید جوراب مردانه خوب و شیک

جوراب مردانه

نکاتی برای خرید جوراب مردانه خوب و شیک

 شاید خیلی به این موضوع فکر نکرده باشید که جوراب ها می توانند یکی از مهم ترین لباس های شما هستند. زیرا شما اغلب اوقات آنها را به پا می کنید و همین جوراب ها هستند که باید از پاهای عرق کرده و گاها بو گرفته شما درون کفش های گران قیمت و زیبایتان محافظت کنند. همین نقش مهم و نیز کاربرد جوراب ها خصوصا جوراب مردانه ، ایجاب می کند که هر از چند، کمی پول برای خرید جوراب خود صرف کنید.

فارغ از جنبه کاربردی، جوراب ها می توانند نقش مهمی در استایل و معرفی شخصیت شما به اطرافیانتان، ایفا کنند. اینکه آیا شما یک هنرمند خلاق هستید؟ یا شاید رییس جمهور کانادا ؟ شاید هم کارمند بخش بایگانی! در نتیجه، جوراب ها یکی از روش های پی بردن به شخصیت و سلیقه شما هستند.

در یک دهه گذشته و به لطف تکنولوژی، جوراب ها دستخوش تغییرات زیادی شده اند و بر کیفیت، زیبایی و کارایی جوراب ها افزوده شده است. ممکن است آقایان برای خرید جوراب خود وقت زیادی صرف نکنند و کیفیت و طرح و رنگ جوراب برایشان اهمیتی نداشته باشد. ولی این بی توجهی و سهل انگاری می تواند به ضررشان تمام شود.

چرا که آقایان اغلب مدت زیادی بیرون از خانه هستند و کفش به پا دارند. همچنین مردان در موقعیت های شغلی و اجتماعی متفاوتی قرار می گیرند. در نتیجه، استایل و پوشش آنها می تواند در آینده کاریشان تاثیر مستقیم داشته باشد. از این رو باید از جورابی راحت و متناسب با استایل خود استفاده کنند.

به هر حال این نیاز ها باعث ایجاد تغییرات بزرگی در صنعت تولید جوراب های مردانه شده است.

مهمترین عوامل تغییر در صنعت تولید جوراب های مردانه

الیاف جوراب مردانه

الیاف جوراب
الیاف جوراب

امروزه جوراب های مردانه پنبه ای و یا جوراب های مردانه نخی، بیشتر و با کیفیت بهتری تولید می شوند. الیاف نخی و پنبه ای، با خشک نگهداشتن پاها، سلامتی و راحتی آنها را تضمین می کنند. یکی از معضلات مردان بو گرفتن جوراب هاست. هرچند، به لطف فناوری نانو، این مشکل نیز مرتفع شده است. این فناوری به کمک ریز ذرات اکسید روی یا نقره و یا تیتانیوم، مانع از رشد میکروب ها و قارچها می شود. ممکن است جوراب نانو قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع جوراب داشته باشد، ولی کمک زیادی به حفظ سلامت پاها می کنند. البته برای خرید جوراب های نانو باید کمی دقت به خرج دهید. برای خرید جوراب نانو اصل، حتما برندهای معتبر در تولید آن را انتخاب کنید.

پوشیدن جوراب های تنگ با کش های سفت و دوخت پنجه آزار دهنده، نه تنها موجب مشکلات جدی در خونرسانی می شوند که می توانند تمام روزتان را به هم بزنند. ولی با استفاده از اسپندکس و الاستیک با کیفیت و با درصد مناسب در بافت جوراب، راحتی آنها چند برابر شده است. دستگاه های پنجه گیری جدید هم ما را از شر زخم ها و تاول هایی که دوخت جوراب روی پایمان ایجاد می کردند، راحت کرده است.

طراحی جوراب ها

جوراب مردانه طرح دار
جوراب مردانه طرح دار

دیگر وقت آن رسیده که به تاثیر عمیق مد و فشن در زندگی امروزمان اعتراف کنیم. تاثیر فوق را می توانیم بر تک تک لباس هایمان ببینیم. طراحان مد مرز های سنی و جنسیتی را کنار زده اند و با خلاقیت بی پایان خود، هر روز طرحی جدید به بازار عرضه می کنند.

شاید فکر کنید که جوراب ها، نقش کم رنگی در استایل ما ایفا می کنند. شاید تا همین چندی پیش، این گفته دور از واقع نبود. خصوصا در مورد جوراب های مردانه، زیرا تنوع طرح و رنگ چندانی را در آنها نمی دیدیم. اغلب اوقات، مردان جوراب های ساقدار ساده می پوشیدند که گاهی طرح های بسیار ساده ای داشتند.

جوراب های اسپرت مردانه هم تنوع کمی داشتند. مثلا یکی از تولیدات جالب اخیر، همین جوراب سه پاشنه است. طراحی خاص این جوراب اسپرت ساق کوتاه، پشت پا را در برابر فشار و آزار کفش ها محافظت می کند. همچنین درون کفش سر نمی خورند و در هنگام پیاده روی و ورزش از پا در نمی آیند.

جوراب مردانه طرح دار ، با طرح ها و رنگ های متنوع نیز بسیار محبوب شده اند. جوراب های ساده جای خود را به جوراب مجلسی مردانه و جوراب مردانه فانتزی داده اند. مدل کفش ها نیز ایجاب می کنند که جوراب متناسب با آنها را استفاده کنیم. مثلا جوراب کالج برای زیباتر جلوه کردن کفش های کالج به بازار آمدند.

باید ها در انتخاب جوراب مردانه مناسب

ست کردن جوراب مردانه
ست کردن جوراب مردانه

خوشپوشی و انتخاب لباس مناسب، در هر شرایطی می تواند در برداشت دیگران از ما تاثیر بگذارد. خرید لباس های گران، ضامن زیبایی استایل نیست. انتخاب درست و رعایت قوانین ست کردن ، مهمترین عامل زیبایی و جذابیت تیپ و استایل افراد است. پرداختن به جزییات بسیار مهم است. گاهی انتخاب یک جوراب یا کراوات نامناسب می تواند سلیقه فرد را زیر سوال ببرد.

برای انتخاب جوراب مردانه مناسب با استایل خود کافی است نکات زیر را رعایت کنید.

1. جوراب نایلونی نپوشید.

جوراب های نایلونی ، از یک سو مانع از تنفس درست پا می شوند. از آنجا که نمی توانند رطوبت پا را جذب کنند، باعث ایجاد بوی بد در کفش و پاها می شونداز سوی دیگر، پوشیدن جوراب های براق برای مردان جلوه زیبایی ندارد.

2. بهتر است جوراب را با شلوار ست کنید نه کفش هایتان.

شاید شما هم تا به حال، بارها این اشتباه را کرده باشید و جورابتان را با کفش هایتان ست کرده باشید. ولی نظر طراحان مد و لباس این است که بهتر است رنگ و طرح جوراب مردانه، متناسب با رنگ شلوار باشد.

3. جوراب هم رنگ با شلوارتان بپوشید.

در صورتی که در انتخاب جوراب مناسب مشکل دارید و یا وقت کافی برای خرید آن ندارید توصیه می کنم جوراب هم رنگ با شلوارتان بپوشید.

4. هماهنگی جوراب با سایر لباس ها

اگر همه تلاش های شما در انتخاب جوراب متناسب با طیف رنگی شلوارتان به بن بست خورد می توانید جوراب را لباس هایی چون پیراهن یا کراوات خود ست کنید. در صورتی که شلوار کوتاه می پوشید، این گزینه انتخاب بسیار مناسبی است.

نباید ها و اشتباهات در انتخاب جوراب مردانه

ست کردن جوراب مردانه
ست کردن جوراب مردانه

هر قانونی علاوه بر باید ها، نباید های خود را دارد. در انتخاب جوراب مردانه خوب و مناسب لازم است نباید ها را نیز در نظر داشته باشید و از این اشتباهات به دور بمانید.

1. هرگز با لباس مجلسی جوراب سفید نپوشید.

پوشیدن جوراب سفید با لباس های مجلسی، یکی از اشتباهات بزرگ در ست کردن لباس هاست. بهتر آن است که از جوراب سفید تنها به همراه لباس های ورزشی استفاده کنید.

2. مردان جوراب ساق کوتاه نپوشند.

استایل مردها به گونه ایست که به هنگام نشستن بخشی از پاها مشخص می شوند. از این رو توصیه می شود مردان تا حد امکان جوراب ساق دار یا جوراب سه ربع بپوشند. اگر پاها با جوراب مناسب پوشیده شده باشند، جلوه بهتری و شیک تری دارد.

توصیه: البته این گزینه یک استثنا هم دارد. آن هم کفش های کالج است که می توان آنها را به همراه جوراب کالج مردانه پوشید.

3. با صندل جوراب نپوشید.

پوشیدن جوراب با صندل و کفش های جلو باز آنقدر دور از انتظار است که گاهی دست مایه طنز و تمسخر است. در صورتی که پاهایتان در صندل احساس راحتی نمی کنند می توانید از جوراب های مخصوص صندل استفاده کنید.

4. جوراب طرح دار را با شلوار طرح دار ست نکنید.

ست کردن جوراب طرح دار با شلوارهای طرحدار باعث شلوغی و عدم تناسب می شود. ولی می تواند جوراب ساده را با شلوار طرح دار و بالعکس جوراب طرح دار را با شلوار های ساده ست کنید.

در نهایت پیشنهاد می کنم که در انتخاب جوراب خود جسور باشید. جوراب های مردانه طرح دار و فانتزی موجود در بازار، انتخاب های زیادی را در اختیار آقایان خوش سلیقه و شیک پوش گذاشته اند. بهتر است عادت پوشیدن جوراب های ساده را کنار بگذارید و به سلیقه خود اعتماد کنید.

انواع جورابهای مردانه

جوراب ساده مردانه
جوراب ساده

جوراب های مردانه را با توجه به دو ویژگی اصلی آنها می توان دسته بندی کرد.

بلندی جوراب

جوراب مردانه
انواع جوراب مردانه

جوراب های مردانه را به لحاظ بلندی به انواع زیر تقسیم می کنند.

  • جوراب کالج: این جوراب ها به گونه ای هستند که درون کفش های کالج مشخص نشوند.
  • جوراب مچی مردانه: کش این جوراب ها زیر قوزک پا قرار می گیرند و برای استفاده در خانه مناسب هستند.
  • جوراب ساق کوتاه: توجه کنید که کش جوراب های ساق کوتاه تنها کمی بالاتر از مچ پا قرار می گیرد.
  • جوراب نیم ساق مردانه : مدل جوراب ها به گونه ای است که  تا نیمه های ساق پا را پوشش می دهند و از جمله جوراب های پرکاربرد در میان آقایان هستند.
  • جوراب ساقدار مردانه : جوراب های ساق دار که کمی از نیم ساق ها بلند تر هستند، پرفروش ترین نوع جوراب مردانه هستند.
  • جوراب بلند: کش جوراب های بلند زیر زانو یا کمی بالاتر از زانو قرار می گیرند. اغلب آقایان هنگام فعالیت های ورزشد یا در فصول سرد از این جوراب های مردانه استفاده می کنند.

طرح و جنس جوراب

انواع جوراب مردانه
انواع جوراب مردانه

جوراب های مردانه را بر اساس طرح و جنس آنها نیز دسته بندی می کنند.

جوراب مردانه ساده: گروه جوراب های مردانه، کاملا ساده هستند و هیچ طرحی ندارند و تنها رنگبندی آنهاست که متفاوت است.

جوراب مردانه طرح دار: گاهی جوراب های مردانه طرح های ساده ای دارند. مثلا جوراب نقطه ای یا جوراب راه راه، جوراب طرح اسکاچ و غیره. گاهی این طرح ها اغلب ساده هستند و رنگ های جیغ و خیلی شاد ندارند. ولی گاهی طرح های سه بعدی، هندسی و هنری دارند.

جوراب مردانه فانتزی: این طرح های جوراب مردانه که به تازگی مدل های مختلف تنوع زیادی از آنها را در بازار می بینیم، با وجود عمر کوتاهشان، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. رنگبندی و تنوع طرح در جوراب های فانتزی، هیچ حد و مرزی ندارد.

جوراب مردانه اسپرت: این مدل جوراب نیز که همراهان همیشگی استایل اسپرت و کژوال هستند، پرکاربرد و پر فروشند. طرح های جوراب های اسپرت ساده هستند و حتی گاهی به لوگوی یک برند خلاصه می شوند.

در نهایت همه این جوراب ها دو هدف مهم را دنبال می کنند. یکی محافظت از قلب دوم بدن که همان پاها هستند و دیگری نقشی نچندان کوچک در تکمیل استایل ما. پس بهتر است برای انتخاب و خرید جوراب مردانه مناسب، کمی وقت و سلیقه صرف کنیم. برند جوراب نیز در کیفیت جوراب اهمیت زیادی دارد. اگر قصد خرید اینترنتی جوراب مردانه را دارید، حتما از فروشگاه زوین خرید کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید