نحوه بستن انواع کیف دوچرخه + ویدیو

آموزش نحوه بستن انواع کیف دوچرخه

نحوه بستن انواع کیف دوچرخه + ویدیو

دوچرخه سواری ورزشی محبوب است که هر روزه بر علاقمندان آن افزوده می شود. دوچرخه را سالم ترین وسیله نقلیه جهان می دانند. یکی از معضلات همیشگی دوچرخه سواران ، حمل وسایل شخصی با دوچرخه است. نحوه بستن کیف دوچرخه، از آموزش های ضروری برای هرفرد است.

دوچرخه سواران حرفه ای تر که از دوچرخه برای مسافرت های طولانی تر از دوچرخه استفاده می کنند، بیشتر با این مشکل مواجه اند.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که برای حمل این وسایل از کوله و کیف کمری استفاده می کنید، باید بگویم که سخت ترین راه را انتخاب کرده اید. چرا که این قبیل کیف ها علاوه بر ایجاد مزاحمت در حین دوچرخه سواری ، به ستون فقرات شما نیز آسیب می زنند. همچنین احتمال آسیب دیدن وسایل شما نیز بیشتر خواهد بود.

آموزش نحوه بستن انواع کیف دوچرخه

به راحتی می توان با خرید کیف دوچرخه مناسب ، از شر تمام این مشکلات خلاص شد. کیف های دوچرخه ، متناسب با نیاز دوچرخه سواران طراحی و تولید شده اند. این کیف ها هم جادار و هم مقاوم به ضربه هستند. طراحی کیف های دوچرخه به گونه ای ست که برای دوچرخه سوار هیچ مزاحمتی ایجاد نکنند. برای آشنایی با نحوه بستن و استفاده از مدل های مختلف کیف دوچرخه با ما همراه باشید.

روش بستن انواع کیف روی تنه دوچرخه

کیف تنه دوچرخه
خریکیف روی تنه دوچرخه

کیف روی تنه دوچرخه را می توان یکی از امن ترین و جادار ترین مدل های کیف دانست که به راحتی روی تنه دوچرخه قرار می گیرد. کیف روی تنه دوچرخه در مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. یکی از پرفروش ترین مدل های کیف روی تنه، مدل مثلثی آن است.

 

همان طور که از نام کیف مثلثی روی تنه بر می آید، در بخش مثلثی شکل تنه دوچرخه قرار می گیرد. این مدل کیف ، علاوه برسایز و دسترسی مناسب برای دوچرخه سوار ، هیچ خللی در رکاب زدن ایجاد نمی کند. نحوه بستن کیف مثلثی دوچرخه بسیار راحت است.

نحوه بستن کیف مثلثی دوچرخه

خرید کیف دوچرخه
آموزش کیف زیر تنه دوچرخه با طرح سه گوش
  • در قسمت بالایی و کناری کیف مثلثی، بند های چسبی قابل تنظیم وجود دارند. برای بستن کیف مثلثی روی تنه دوچرخه ، کافی است آن را در جای مناسب نگه دارید و توسط بند های تعبیه شده در دو طرف کیف آن را فیکس کنید.
  • بند های بالایی را به میله افقی تنه و بند کناری را روی میله عمودی زیر زین ببندید. به همین راحتی، کیف دوچرخه شما قابل استفاده است.
  • کیف مثلثی بلند هم از این گروه کیف های دوچرخه است که در قسمت بالای تنه و زیر زین دوچرخه قرار می گیرد.
  • بند زیرین کیف به میله افقی بالای تنه و بند پشتی به میله زیر زین بسته می شود. این مدل کیف برای حمل ابزار بسیار مناسب است.

 

کیف روی تنه دوچرخه مدل تاپیک، از مدل های پرطرفدار خصوصا در بین جوانان است. این مدل کیف دوچرخه فضای کمی را اشغال می کند و برای حمل گوشی موبایل، اشیاء و قمقمه های کوچک مناسب است. روش نصب کیف تاپیک روی تنه دوچرخه نیز بسیار راحت است.

روش نصب کیف تاپیک روی تنه دوچرخه

  • بند زیر کیف را روی میله افقی تنه دوچرخه و بند پشتی را روی میله عمودی ، درست زیر زین ببندید.

برای آشنایی با روش بستن کیف روی تنه ساده که در قسمت جلوی دوچرخه و پشت فرمان قرار می گیرد به عکس های زیر نگاه کنید. بند های زیرین را به میله افقی تنه دوچرخه و بند کناری را به میله فرمان ببندید. حالا کیف شما در دسترس و آماده استفاده است.

 

روش بستن مدل های مختلف کیف ها روی فرمان دوچرخه

اگر کمی جای بیشتر برای حمل وسایل با دوچرخه تان نیاز دارید، با خرید کیف روی فرمان دوچرخه، همه چیز حل می شود. کیف روی فرمان دوچرخه در دو مدل ساده و دو قلو موجود است. فضای این کیف ها، علاوه بر وسایل شخصی، برای ابزار یا حتی یک وعده غذا و سایر وسایل شما، گنجایش دارد. از مزایای کیف روی فرمان دوچرخه می توان به در دسترس بودن، مقاومت مناسب و کارایی بالا اشاره کرد. نحوه بستن کیف روی فرمان دوچرخه نیز مانند کاربرد آن، ساده است.

آموزش نحوه بستن کیف روی فرمان دوچرخه

کیف روی فرمان TOPEAK

  • در قسمت پشت کیف، دو بند در بالا قرار دارد که بر روی فرمان بسته می شوند.
  • بند پایینی نیز به میله عمودی بسته می شود تا از تکان خوردن کیف حین حرکت، خودداری کند.

 

نحوه بستن کیف زیر زین دوچرخه

اگر از دست و پا گیر بودن وسایل خود شکایت دارید، پیشنهاد زوین برای شما، کیف زیر زین دوچرخه است. این کیف ها، فضای مناسبی برای جا دادن وسایل شخصی شما دارند و هیچ مزاحمتی برای دوچرخه سواری ایجاد نمی کنند. کیف زیر زین، در قسمت پشت زین قرار می گیرد.

بند های بالایی را به میله های زیر زین ببندید. بند قابل تنظیم کنار کیف هم به میله عمودی زیر زین بسته شده و فیکس می شود.

 

آموزش نحوه بستن کیف خورجینی دوچرخه

کیف خورجینی ساده

علاقمندان به دوچرخه سواری حرفه ای خصوصا در مسافت های طولانی، نیازمند کیف های مناسب برای حمل تجهیزات خود هستند. گاهی بیش از یک کیف دوچرخه برای حمل تجهیزات کمپینگ، نیاز است. اما یک کیف دوچرخه بزرگ و جادار، مثل کیف خورجینی، برای حمل وسایل بزرگ تر بسیار مناسب است.

کیف خورجینی یکی از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین مدل های کیف دوچرخه است که همچنان محبوبیت و کارایی خود را حفظ کرده است. این مدل کیف دوچرخه برای عزیزانی که در پیک ها نیز کار می کنند مناسب است و هم بر روی دوچرخه و هم موتور سیکلت قابل نصب هستند.

فروش خورجین دوچرخه نسبت به سایر کیف های دوچرخه بیشتر است و می توان گفت پرطرفدارترین مدل کیف دوچرخه می باشد.

برای نصب کیف خورجینی بر روی دوچرخه ، به ترکبند نیاز دارید. در قسمت دو قسمت جلو و عقب کیف خورجینی ، بند های قابل تنظیم قرار گرفته اند.

  • ابتدا کیف را بر روی ترکبند قرار دهید و بند های جلوی کیف را در قسمت جلوی ترکبند و زیرزین دوچرخه ، محکم کنید.
  • بند های پشتی را نیز به میله های عقب ترکبند بسته و محکم کنید. به همین راحتی کیف بزرگ و جادار شما قابل استفاده است.

انتخاب بستن مناسب کیف دوچرخه از مهمترین هدف این مطلب از زوین بود. شما میتوانید به راحتی کیف دوچرخه مدنظرتون تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید و با آموزش نحوه بستن کیف دوچرخه در این مقاله به راحتی استفاده کنید و لذت ببرید.

منبع : مجله زوین

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید