چک لیست لوازم ضروری برای سفر با دوچرخه

تور دوچرخه سواری

چک لیست لوازم ضروری برای سفر با دوچرخه

خرید لوازم سفر با دوچرخه، اصلی ترین نیاز برای شرکت در یک تور دوچرخه سواری است. با چک لیست لوازم ضروری مطمئن می شوید که تمام موارد مورد نیاز برای تور دوچرخه سواری Backroads را دارید. این چک لیست شامل همه چیزهایی است که برای راحتی در استفاده از دوچرخه، حمل کالاها، رفع مشکلات مکانیکی و استراحت پس از یک روز سواری و رکاب زدن نیاز دارید.

این لیست نسبتاً گسترده است و نیازهای واقعی شما ممکن است کمتر از این موارد باشد، بسته به زمان تور و جایی که قصد سفر به آن را دارید، متفاوت خواهد بود.

اگر شما نیز به دنبال تور دوچرخه سواری حرفه ای و لوازم ضروری هستید تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

خرید لوازم سفر با دوچرخه
خرید کیف سفر با دوچرخه

 

ملزومات کلی سفر با دوچرخه

  • در خرید لوازم سفر با دوچرخه، آماده کردن ملزوماتی مانند بطری آب یا بسته هیدراتاسیون ضروری است.
  • چک کردن و به همراه داشتن وسیله ارتباطی نظیر تلفن هوشمند، GPS یا نقشه مسیر از ضروریات است.
  • لوازم محافظتی و بهداشتی از قبیل ضد آفتاب، عینک آفتابی یا لنز شفاف، اطلاعات تماس در مواقع اضطراری و تهیه تغذیه مناسب این سفر بسیار حائز اهمیت است.
  • در این نوع سفر به دلیل تحرک بدن و مصرف انرژی زیاد به مواد غذایی مفید نظیر پودر الکترولیت، شکلات های انرژی زا، آجیل و خشکبار و میوه های تازه نیاز پیدا خواهید کرد.
  • در تور دوچرخه سواری به دلیل نیاز و نوع تحرک بدن، به آب زیادی نیاز است به همین دلیل بطری های آب اضافی نیز باید مد نظر قرار بگیرد.
تور دوچرخه سواری
لوازم ضروری تور دوچرخه سواری

خرید لوازم جانبی دوچرخه، مهمترین خرید لوازم سفر با دوچرخه

در چک لیست خرید لوازم سفر با دوچرخه، تهیه لوازم جانبی دوچرخه، که وسیله ی اصلی این سفر است، اهمیت فراوانی دارد.

  1. خرید انواع کیف دوچرخه مانند کیف خورجینی، کیف قاب، کیف دسته و صندوق عقب در اولویت قرار دارد.
  2. استفاده از پوشش های بارانی و کیسه های پلاستیکی مخصوص برای شرایط خاص نیز مهم است، بنابراین نباید فراموش شود.
  3. چک کردن و اطمینان از سلامت چراغ جلو و چشمک زن عقب دوچرخه، طناب های بانجی، بازتابنده ها، قفل دوچرخه و آینه (روی فرمان یا کلاه ایمنی) در مرحله بعدی قرار دارد. در صورتی که نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند باید نسبت به آن اقدام کرد.
  4. در تور دوچرخه سواری، همراه داشتن اقلام تعمیری که بدون شک به آن نیاز پیدا خواهید کرد، ضروری است. اقلامی مانند لوله(های) یدکی، لاستیک زاپاس، آچار، ترمز دیسکی/ لنت ترمز یدکی، یدک ترمز / کابل تعویض، پچ کیت، پمپ یا CO2 و اهرم لاستیک.
  5. بهتر است در خرید لوازم سفر با دوچرخه ابزارهایی مانند دستمال های تمیز کننده دوچرخه، زنجیر یدکی، ابزار زنجیر، روغن زنجیر، گیره یدکی، مهره، پیچ و مهره و واشر یدکی، چسب نواری را نیز در سبد خرید خود قرار دهید.
  6. در خرید لوازم سفر با دوچرخه باید کلاه، لباس های مخصوص (شرایط آب و هوایی بارانی، گرم و سرد) و کفش مخصوص دوچرخه سواری نیز گنجانده شود. بخشی از این پوشش ها شامل دستکش، عرق بند، جوراب، صندل و چکمه و غیره می باشد.
خرید لوازم سفر با دوچرخه
کیف دوچرخه دم دستی

چک لیست اسناد و کیت کمک های اولیه در دوچرخه سواری

در چک لیست خرید لوازم سفر با دوچرخه لوازم دیگری نیز مورد نیاز است. به خصوص اگر تور دوچرخه سواری شما برون مرزی باشد، الزاماتی به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. به همراه داشتن کارت اعتباری/دبیت، پول نقد، گواهینامه رانندگی، گذرنامه، فتوکپی پاسپورت و کارت اعتباری و کارت بیمه مسافرتی از جمله این اسناد هستند.

کیت کمک های اولیه مورد بعدی است که باید حتما کنترل شود. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید مواردی را به چک لیست تورهای دوچرخه سواری خود اضافه کنی. زیرا ترجیحات شخصی خود را ایجاد می کنید و نمی توانید بدون آن وسایل زندگی کنید. اصول اولیه را رعایت کنید و ایمن سوار شوید و سواری عالی داشته باشید.

 ملزومات وسیله نقلیه، در خرید لوازم سفر با دوچرخه

دوچرخه سواری با کوله پشتی به چند دلیل فقط برای مسافت های کوتاه خوب است.

اول اینکه، کوله پشتی مرکز ثقل شما را بالاتر از حد معمول قرار می دهد، که تعادل و مانور را کمی دشوارتر می کند.

دوم، بیشتر کوله‌پشتی‌ها برای استفاده برای دوچرخه‌سواری طراحی نشده‌اند. بر ستون فقرات خم شده سوارکار فشار وارد می‌کنند. سواری با کوله پشتی فقط برای سواری های کوتاه با وزن کم توصیه می شود.

بسیاری از دوچرخه ‌سواران معمولی دوست دارند سبدهایی را روی دوچرخه‌شان (در جلوی دسته ها یا بالای قفسه عقب) نصب کنند. رایج‌ترین سبدهایی که روی دوچرخه‌ها یافت می‌شوند، طرح‌های حصیری هستند که عالی به نظر می‌رسند، اما کمی گران‌تر هستند.

سبدهای دوچرخه برای حمل بارهای کوچک مانند بردن یک حوله، لباس شنا، بطری آب و یک میان وعده به ساحل یا حمل و نقل وسایل کوچک مانند قفل دوچرخه، مناسب هستند.

خرید لوازم سفر با دوچرخه
خرید کیف های حمل وسایل دوچرخه

انواع کیف های دوچرخه

در تور دوچرخه سواری، کیسه‌های زینتی که به نام کیسه‌های زین نیز شناخته می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که همه وسایل خود را با کمی تلاش اضافی حمل کنید. کیف های خورجینی با سیستمی از قلاب ها، گیره ها و یا فنرها روی قفسه های دوچرخه، سوار می شوند. کیسه های این نوع کیف در واقع با پایین آوردن مرکز ثقل به ثبات دوچرخه شما می افزایند.

در حالت ایده آل، وزن در کیسه های تابه ای باید به طور مساوی بین هر دو طرف توزیع شود. بیشتر مسافران از کیسه‌های مخصوص حمل و نقل برای حمل یک مجموعه تمیز از لباس کار، کفش، کامپیوتر، یک ناهار و هر وسیله کاری دیگری که نیاز دارند استفاده می‌کنند.

در خرید لوازم سفر با دوچرخه، کیف صندوق عقب، نوعی کیف است که به راحتی در بالای قفسه عقب قرار می گیرد و بسیار کاربردی است.

بند تنه های قفسه در بالای قفسه عقب محکم بسته می شود. یا حتی در جای خود روی قفسه می لغزد. آنها وسایل را در موقعیتی محافظت شده تر از کیف های خورجینی نگه می دارند. همچنین می‌توان آن‌ها را برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر با کیف خورجینی ترکیب کرد. همه آن‌ها ضد آب هستند.

آخرین نوع کیف رایج موجود در بازار، کیف دسته است که از طریق بند یا گیره در قسمت جلوی دسته نصب می شود. این نوع کیف برای وسایلی ایده آل است که می خواهید در هنگام توقف سریع در کنار جاده یا مسیر به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید، مانند دوربین و لوازم غذاخوری.

ویژگی کیف های دوچرخه سواری

از کیف های زیر زین دوچرخه معمولا جهت حمل ابزارآلات تعمیری دوچرخه استفاده می شود که جای مخصوصی دارد و در طول سفر دسترسی به آن آسان است.

به همین جهت ما به شما کیف های زیر زین دوچرخه را که در فروشگاه زوین انواع متنوع آن موجود است. پیشنهاد می کنیم که می توانید در رنگ بندی دلخواه آن را تهیه کنید و هرکجا که هستید آن را تحویل بگیرید.

کیف های مخصوص موبایل دوچرخه نیز یکی از ضروری ترین کیف ها در طول سفر با دوچرخه است زیر شما می توانید به راحتی گوشی خود را برروی آن نصب کنید. در قسمت جلوی دوچرخه نصب کنید و در طول مسیر نیز از آن استفاده کنید. البته نکته مهم وجود طلق رویه کیف است که قابلیت لمس را در گوشی شما فراهم میکند.

کیف های خورجینی نیز به نوبه خود دارای جای فراوان بوده. شما میتوانید کیسه خواب و چادر و مواد غذایی بر آن نصب کنید و حمل کنید.

کلیه دوچرخه سواران که به صورت جهانی دوچرخه سواری میکنند چک لیست جامع لوازم دوچرخه سواری باید بدانند برای همین ما مطالعات خود را با توجه به سایت های خارجی و… این مطلب را برایتان تهیه کرده ایم.

فروشگاه اینترنتی زوین تننها فروشگاهی است که انواع کیف دوچرخه سواری را برای شما فراهم کرده است و شما میتوانید متنوع ترین و زیباترین و باکیفیت ترین کیف هارا از این فروشگاه تهیه کنید.

با سپاس فراوان از اینکه مارا دنبال کردید.

اگر لیدر تورها و گروه های دوچرخه سواری هستید یا که گروه هایی می شناسید لطفا در قسمت نظرات برای ما نام گروه و راه های ارتباطی و ازکدام شهر هستید بنویسید تا دوستان جدیدی از اینجا به گروهتان ملحق شوند.

منبع: مجله زوین

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید