هشدار سلامتی! از ضرر سوتین بستن آگاه باشید!!

ضرر های سوتین

هشدار سلامتی! از ضرر سوتین بستن آگاه باشید!!

تهیه سوتین مناسب برای دختران تازه بلوغ شده ابتدا به این نکته توجه کنید که سینه شکل و فرم گرفته است و پس از آن برای خرید سوتین نوجوان خود اقدام کنید.

پاسخ این سوال که از چه سنی سوتین باید ببندیم؟ دقیقا بستگی به رشد، فرم اولیه، حجم و بزرگ شدن سینه دارد. در حقیقت سینه باید به حدی از رشد اولیه خود رسیده باشد که درون کاپ سوتین چیزی جهت قرار گرفتن وجود داشته باشد. نیازی به بستن سوتین برای سینه های خیلی کوچک نمی باشد. فرم و متریال استفاده شده در سوتین برای دختران تازه بالغ شده بسیار اهمیت دارد. زیرا باید بتوانند به بستن سوتین عادت کنند.

از تهیه سوتین هایی که کش های سفت و آزاردهنده دارند، برای نوجوان تازه بالغ خود، اجتناب کنید. زیرا امکان فشار آوردن به بافت سینه زیاد است و از طرف دیگر موجب اذیت شدن پوست ناحیه سینه و پشت آن می شود.

استفاده از سوتین در سنین نوجوانی دختران بسیار مهم است، چرا که از عوارض نبستن سوتین در دوران نوجوانی می توان به مبتلا شدن به بعضی از بیماری هایی که مربوط به بر هم خوردن هموستازی سینه و در نتیجه بر هم خوردن وضعیت عروقی سینه می شود، اشاره کرد.

بر هم خوردن فرم زیبا و جذاب سینه دختران، عدم وجود اعتماد به نفس، از دیگر عوارض نبستن سوتین در نوجوانی می تواند باشد. پس می توانید با تهیه انواع سوتین های جذاب برای نوجوان خود آن ها را تشویق به بستن سوتین کنید.

ست شورت و سوتین تور گاز رنگ مشکی
ست شورت و سوتین دانتل فنردار شاخکدار

ضرر سوتین بستن هنگام خواب

اغلب بانوان به دنبال این سوال هستند که عوارض سوتین بستن در شب و هنگام خواب چیست؟ با توجه به اینکه پزشکان و مدل های معروف جهان همیشه تاکید به استفاده از سوتین، مخصوصا سوتین ضد افتادگی، دارند، آیا ضرر سوتین بستن نسبت به نبستن سوتین، بیشتر است؟

به طور کلی عوارض نبستن سوتین بسیار بیشتر از ضرر بستن سوتین است. به این علت که نبستن سوتین موجب افتادگی سینه می شود. ولی شواهدی که اثبات به ضرر بستن و استفاده از سوتین کند، موجود نمی باشد. اما این مساله در مورد شب و هنگام خواب دارای کمی تفاوت می باشد. زیرا بر خلاف اعتقاد عده ای که بستن سوتین به هنگام موجب خوش فرم شدن سینه می شود، عده ای در مقابل اعتقاد دارد که ضرر سوتین بستن در هنگام خواب بسیار زیاد است. همچنین باید شب بدون سوتین خوابید.

بعضی از پژوهشگران قدیمی در سال 2000 اعتقاد به ضرر سوتین بستن یا حتی سایر لباس های تنگ در هنگام شب داشتند. آنها بر این باور بودند که استفاده از لباس های تنگ بر روی چرخه خواب و بیداری فرد موثر می باشد و باعث افزایش دمای مرکزی بدن و در نتیجه کاهش ملاتونین می شوند.

با توجه به نکات گفته شده، بهتر است که ساعاتی در طول شبانه روز، از سوتین استفاده نکنیم. بهترین موقع نبستن سوتین، به هنگام خواب است. زیرا خوابیدن بدون سوتین موجب بهبود کیفیت خواب، افزایش عملکرد خون رسانی به سینه، تنفس راحت به پوست اطراف سینه و در نتیجه کاهش بیماری های پوستی و راحتی بیشتر به هنگام خواب می باشد.

ضرر سوتین تنگ بستن

اعضای مهم بدن به خصوص در بانوان رابطه مستقیمی با لباس زیر آن ها دارد. برخی از خانم ها و دختران نوجوان علاقه به خرید لباس زیرهای زیبا و جذاب به خصوص سوتین، بدون آن که به سایز مناسب خود دقت کنند، دارند.

اغلب خانم ها از عوارض انواع سوتین های تنگ و سفت، غافل هستند. سوتین های تنگ علاوه بر اینکه مانع حس راحتی شما می شوند، اثرات منفی دیگری برای سلامتی شما خواهند داشت.

از جمله ضرر سوتین بستن تنگ عبارت است:

  • بروز جوش های پوستی
  • تاثیرات منفی گوارشی
  • اثرات منفی سوتین تنگ روی اعصاب لنفاوی
  • دردهای مزمن کمردرد و گردن درد
  • آسیب به بافت پستان

سعی کنید در طول روز از یک سوتین راحتی استفاده کنید. که علاوه بر نداشتن حس بد از نبستن سوتین، احساس راحتی داشته باشید. همچنین از انواع مختلف سوتین متناسب با کاربرد آن استفاده کنید. مثلا اگر به باشگاه می روید از سوتین های ورزشی استفاده کنید. یا جهت شرکت در مهمانی متناسب با فرم یقه و نوع پیراهن خود سوتین مجلسی خود را انتخاب کنید.

پس با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد به هنگام خرید سوتین حتما به این نکته توجه کنید که متناسب با سایز خود خرید کنید. جهت راهنمایی برای دریافت سایز مناسب خود می توانید با پشتیبانان سایت فروشگاه اینترنتی زوین در ارتباط باشید تا جهت خرید سوتین مناسب شما را راهنمایی کنند.

سوتین نخی راحت
استفاده از سوتین راحتی در طول روز
سوتین دانتل دالبری
خرید سوتین توری طرح یاردی

عوارض بستن یا نبستن سوتین؟

شایعاتی در مورد عوارض انواع سوتین، عوارض بستن سوتین در طول روز، عوارض سوتین جک دار و غیره وجود دارد. اما باید گفت مدارک علمی بسیار کمی در این رابطه وجود دارد. اغلب شایعاتی که در این مورد وجود دارد، فاقد پشتوانه علمی هستند.

یکی از شایعاتی که در رابطه با عوارض بستن سوتین در طول روز وجود دارد، این است که استفاده از سوتین مداوم، موجب افتادگی سینه ها می شود. با وجود اینکه متخصصی به نام جین دنیس رویلون در سال 2013 در پژوهش خود به اثبات رساند که استفاده از سوتین مانع رشد بافت عضلات سینه شده و در نهایت منجر به افتادگی سینه می شود، اما به دلیل منتشر نشدن این مقاله و دیگر مقالات مشابه به این موضوع، نمی توان بستن سوتین را علت افتادگی سینه در عموم زنان دانست.

شایعه دیگری که در رابطه با عوارض بستن سوتین در طول روز وجود دارد، احتمال بروز سرطان سینه در اثر بستن سوتین می باشد. این شایعه بر این اساس که سوتین روی تخلیه غدد لنفاوی اثر می گذارد، شکل گرفته است.

برخی اعتقاد دارند سوتین ضد سرطان است و به اعتقاد برخی دیگر سوتین سرطان زا می باشد. اما باید گفت که بر اساس یافته های انجمن سرطان آمریکا، هیچ مدرک علمی در رابطه پوشیدن یا نپوشیدن سوتین با افزایش یا کاهش سرطان وجود ندارد.

اگر دارای سینه های حجیمی نسبت به بقیه اعضای بدن خود هستید،از سوتین هایی که دارای بند پهن می باشند، استفاده کنید. همچنین، سوتین برای زیبایی اندام و خوش فرم نشان دادن سینه بسیار اهمیت دارد.پس در انتخاب آن حتما دقت کنید.

سوتین مناسب را از کجا تهیه کنیم؟؟

فروشگاه اینترنتی زوین یکی از آنلاین شاپ های برتر کشور است که همواره محصولات باکیفیت که از جنس درجه یک تهیه شده است خدمت مردم عزیز کشور ارائه می دهند.

لذا علاوه بر سوتین می توانید شورت و ست شورت و سوتین و جوراب و زیرپوش مردانه و شال و کلاه دخترانه زمستانی و…. با قیمت زیر بازار به صورت آنلاین و اقساط تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: مجله زوین

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید