راهنمای جامع تشخیص سایز جوراب بچه گانه

راهنما سایزبندی جوراب بچگانه

راهنمای جامع تشخیص سایز جوراب بچه گانه

برای همه ما پیش آمده که در سایز جوراب بچه گانه جورابی بزرگتر یا کوچکتر از سایز پای کودک خود پوشیده باشیم که هر یک دردسر های خاص خود را دارد. جوراب های گشادی که روی کفش آویزان می شوند و با هر بار درآوردن کفش ها، در آغوش کفش جا می مانند.

جوراب های تنگ، واقعا غیر قابل تحمل اند. احتمالا اگر اینها را هم تجربه کرده باشید، بیشتر مربوط به دوران کودکیتان می شود.

تا به حال به بسته بندی و لیبل روی جوراب ها دقت کرده اید؟! تا همین چند وقت پیش اطلاعات خاصی روی این لیبل ها ثبت نمیشد. حتی خبری از نوع و میزان الیاف به کار رفته در بافت جوراب ها هم نبود. همین نام برند جوراب و بس. بدون وجود راهنمای سایز جوراب و از آنجایی که جوراب ها را نمی توان پرو کرد، خصوصا جوراب بچگانه، اغلب انتخاب جوراب مناسب و اندازه پا، کار سختی بود.

جوراب ساق بلند بچگانه طرح آدیداس
جوراب ساق بلند بچگانه طرح آدیداس

خاطرم هست که همیشه مادرم موقع خرید جوراب بچگانه مناسب و تعیین سایز آن از روش خود استفاده می کرد. از ما می خواست دستمان را مشت کنیم، بعد نوک جوراب تا پاشنه را دور مشتمان می پیچید؛ اگر پنجه و پاشنه بهم می رسیدند، جوراب اندازه بود.

 

در نبود راهنماهای امروزی، این روش به خوبی جواب می داد و اغلب جوراب مورد نظر به پایمان اندازه می شد.

اما به راستی راهنمای سایز جوراب تا چه حد در خرید جوراب مناسب می تواند کارساز باشد.

در این مقاله به بررسی سایز جوراب مناسب برای کودکان و بزرگسالان و بررسی جداول سایزبندی جوراب بچگانه برند های مختلف، خصوصا برند السون می پردازیم.

جوراب اسپرت راه راه بچه گانه

 

انتخاب سایز مناسب در جوراب های نوزادی چگونه است؟!

جوراب نخی بچگانه
خرید اینترنتی جوراب نوزادی پسر

برای اینکه بدن ظریف و حساس نوزاد از عوامل محیطی آسیبی نبیند، نیازمند پوشش مناسب با فصل است. چرا که بدن نوزاد توانایی تنظیم دما را ندارد. به همین دلیل نوزادان بیشتر در معرض خطر گرمازدگی یا سرمازدگی هستند.

جوراب بچگانه نخی

پک جوراب نوزادی سیسمونی

جوراب نوزادی ، یکی از مهم ترین بخش از پوشاک آنهاست. از آنجاییکه بدن نوزاد مدام در حال رشد است علاوه بر الیاف مناسب، باید به تغییر سایز جوراب  نوزاد نیز حساس باشید که راهنمای سایز جوراب بچگانه می تواند کمک زیادی کند. بهتر است جوراب نوزاد را کمی ، فقط کمی بزرگ تر در نظر بگیرید تا پاهای ظریف او احساس راحتی داشته باشند. باید حواستان به سایز جوراب نوزادی باشد. جوراب های تنگ، علاوه بر ایجاد ناراحتی برای نوزادان، باعث کاهش گردش خون شده و آسیب های جدی به او وارد می کند. پس اگر شیب منحنی رشد نوزاد شما بالاست، از جوراب های بچگانه سایز بزرگ تر استفاده کنید.

سایز، ۱ تا ۲ سال جوراب السون برای نوزادان بسیار مناسب است و تا حدود یک سالگی یا بیشتر هم می توان از این جوراب های نخی راحت و زیبا استفاده کرد.

 

نکاتی بسیار مهم که باید درباره سایز جوراب بچگانه بدانید.

 

در سال های اخیر برند های معتبر تولید جوراب داخلی به تبعیت از برندهای خارجی، اقدام به ثبت سایز جوراب بر روی لیبل یا حتی خود جوراب نموده اند. این موضوع بخش مهمی از مشکلات خرید جوراب خصوصا جوراب بچگانه مناسب را حل کرده است. در اندازه گیری جوراب ها ، دو مولفه مهم تعریف شده است. اولی سایز جوراب که فاصله نوک پنجه تا انتهای پاشنه را شامل می شود؛ و دیگری بلندی ساق جوراب که به نوعی سلیقه ایست.

جدول های سایزبندی جوراب بچگانه ، بر اساس سن طبقه بندی شده اند. سایزبندی جوراب های بچگانه و نوزادی از برند السوان به ترتیب زیر است. در هنگام خرید اینترنتی جوراب بچگانه از سایت فروشگاه زوین، حتما این جدول را بررسی کنید تا مناسب ترین جوراب را برای کودک خود سفارش دهید. در این جدول سه سایز برای جوراب بچگانه تعریف شده است. جوراب 1 تا 2 سال برای کودکان و نوزادان زیر یک سال و نوزادان نیز مناسب است.

جدول سایزندی جوراب بچگانه

بلندی ساق جوراب ، ویژگی دیگری ست که در خرید جوراب باید در نظر بگیرید.البته بلندی ساق جوراب تاثیری درسایز جوراب ندارد ولی در زیبایی استایل کودکتان، نقش چشم گیری دارد. در تصویر زیر بلندی ساق انواع جوراب درج شده است. نگران تنگی ساق جوراب نباشید. چرا که کشسانی و اندازه ساق جوراب ، متناسب با سایز جوراب است.

جدول سایز بندی ساق جوراب

با خرید جوراب از فروشگاه زوین در بخش راهنمای سایز اطلاعات دقیق هر محصو گزاشته شده است و شما با توجه به آن به راحتی میتوانید جوراب با سایز مناسب را برای خودتان خریداری کنید.

روش تعیین سایز دقیق پای کودک

مهم ترین موضوع هنگام خرید کفش مناسب ، توجه به سایز دقیق و اندازه پاست. سایزبندی کفش در کشور های مختلف الگوهای متفاوتی دارد. در ایران این سایزبندی بر اساس استاندارد های اروپایی تعریف شده است. برای اندازه گیری دقیق سایز پا می توانید از این روش استفاده کنید.

روی یک کاغذ خطی صاف رسم کنید. پاشنه پای کودک یا نوزاد را مماس با آن خط قرار دهید. نوک انگشت بزرگ پا را با مداد علامت گذاری کنید. حالا از همان نقطه خطی موازی با خط قبلی رسم کنید. فاصله بین دو خط را با خط کش یا متر اندازه بگیرید و با توجه به جدول زیر سایز پای کودک را مشخص کنید. از این روش برای تعیین سایز پای بزرگسالان نیز می توان استفاده کرد.

از آنجایی که سایزبندی جوراب ها نیز از روی سایز کفش ها تعریف می شود، از این روش اندازه گیری می توان به عنوان راهنمای تشخیص سایز جوراب بچگانه هم بهره گرفت.

در مقاله مرتبط خارجی راهنمای سایز جوراب جهانی انواع سایز بندی جامع جهانی را مشاهده می کنید. اگر به کشور های دیگر قصد سفر دارید حتما از این مقاله بازدید کنید.

در خرید اینترنتی جوراب بچه گانه این نکات را نیز در نظر بگیرید

در انتخاب این گروه از سایز جوراب بچه گانه ، دقت بیشتری کنید.

  1. جوراب های طرح دار با طرح های شلوغ
  2. جوراب های ضخیم و زمستانی و حوله ای
  3. جوراب های غیر نخی

به دلیل استفاده از الیاف متنوع و نوع بافت جوراب های طرح دار و شلوغ ، ممکن است کمی از کشسانی جوراب کاسته شود؛ و همچنین، الیاف ضخیم به کار رفته در جوراب های زمستانی و حوله ای نیز ممکن است منجر به کاهش کشسانی و کاهش سایز مطلوب شوند. تکلیف جوراب های غیر نخی و نایلونی هم که مشخص است.

جوراب پنبه ای نوزادی

جوراب ساقدار نوزادی

اگر قصد خرید اینترنتی هر یک از این مدل های جوراب بچه گانه را دارید می توانید قبل از خرید جوراب با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. البته درصفحات مجازی و سایت زوین ، ویدئوهایی از کیفیت جوراب ها و سایز محصولات در دسترس خریداران قرار دارد تا با خیال راحت بتوانید از خریدی امن و مطمئن لذت ببرید.

مادران گرامی فروشگاه زوین علاوه بر جوراب بچگانه انواع جوراب زنانه به صورت جوراب ست مادر و کودک برای شما عزیزان آماده کرده است. با رجوع به بخش ست مادر و کودک انواع جوراب مچی ست مادر و کودک و جوراب ساقدار ست مادر و کودک و جوراب بالای زانو ست مادر و کودک را مشاهده خواهید کرد.

سایز جوراب زنانه این مدل ها فری سایز است و فقط سایز جوراب بچگانه انتخاب می کنید و همکاران زوین در کوتاه ترین زمان به دست شما عزیزان می رسانند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید