افزایش جذابیت با آشنایی کامل با انواع مدل دامن های مد شده

انواع دامن

افزایش جذابیت با آشنایی کامل با انواع مدل دامن های مد شده

دامن‌ها در طی دوران ها از لحاظ  قد آنها تا برش و مدل دوخت دامن ها تغییر و تنوع بسیاری زیادی پیدا کرده‌اند؛ اما با توجه به پیشرفت دنیای مد، این روزها دیگر هیچ قاعده و قانون کلی برای طراحی لباس وجود ندارد و خلاقیت طراحان مد سبب شده که تنوع بیشتری در دامن ها دیده شود. جالب است بدانید که در طول تاریخ و در فرهنگ‌های مختلف، هم زنان و هم مردان دامن می‌پوشیدند و این لباس فقط مخصوص زنان نبوده است. دامن ها نقش بسیار مفیدی در نشان دادن اندام  دارد به طوری که با انتخاب دامن مناسب می توان چاق و یا لاغر بودن، کمر را باریکتر یا قد را بلندتر نشان داد و یا مشکلاتی را که در بدن وجود دارند را پوشاند.

فروشگاه زوین شما را با انواع دامن ها در متن زیر آشنا می کند.

معرفی انواع مدل دامن زنانه همراه با عکس

دامن ای- لاین

دامن ال لاین
دامن ال لاین

این نوع دامن بهترین انتخاب برای افرادی است که اندام گلابی‌شکل دارند. این دامن معمولاً تا روی زانو است و در صورت صاف قرار گرفتن روی زمین، به شکل مثلثی در می‌آید. دوخت این نوع دامن بسیار آسان و با انواع پارچه، نتیجه‌ی خوبی دارد .این دامن از کمر شروع می‌شود و به باسن نمی‌چسبد در نتیجه اندام را برجسته نشان نمی‌دهد. به دلیل حالت نسبتا گشاد دامن، نیازی به چاک در پهلو یا پشت ندارد تا به راحتی راه بروید.

دامن گوده دار

دامن گوده دار
دامن گوده دار

دامن‌ گوده‌ دار دارای چین‌های زیادی است. گوده یک تکه‌ی مثلث ‌شکل از پارچه است که در چاک‌های ایجاد شده روی پارچه، دوخته می‌شود. ابتدای این چین‌ها می‌تواند از وسط ران یا ابتدای زانو باشد که به قد دامن بستگی دارد.

دامن پری دریایی یا ماهی

دامن مدل ماهی
دامن مدل ماهی

دامن ماهی ظاهری شبیه دم ماهی دارد. این نوع دامن برای افرادی که اندام ساعت شنی دارند و یا می خواهند اندامشان به این شکل دیده شود بسیار مناسب است. از این مدل دامن در طراحی لباس‌های مجلسی استفاده می‌کنند. حتی لباس عروس هم می‌تواند دامن ماهی داشته باشد.

دامن کوتاه

دامن کوتاه جین
دامن کوتاه جین

یکی از مزیت‌های  دامن کوتاه این است که با کمترین مقدار پارچه دوخته می‌شود. دامن‌های کوتاه معمولا تنگ هستند ولی نوع چین‌دار آن‌ هم در مد لباس موجود است . البته دامن های کوتاه حتی ممکن است شکل دایره‌ای هم داشته باشند. دامن‌های کوتاه دخترانه از نوع جین  برای یک استایل غیررسمی دخترانه بسیار مناسب‌اند.

دامن باکس پلیت

دامن باکس پلیت
دامن باکس پلیت

این مدل دامن هم  کوتاه هم  بلند آن موجود است. ولی معمولا برای دامن کوتاه بکار می رود. دامن باکس پلیت کوتاه برای کسانی که قد کوتاهی دارند و می‌خواهند پاهای خود را کشیده‌تر نشان دهند، مناسب است. این مدل دامن در دسته‌ی دامن‌های پلی‌دار قرار می‌گیرد.

دامن نامتقارن

دامن نامتقارن
دامن نامتقارن

دامن نامتقارن معمولاً به صورت مورب برش داده می‌شود و یک طرف آن از طرف دیگر بلندتر است. این مدل با دامن بلندی که دارای عدم تقارن در جلو و پشت است، متفاوت است. دامن‌های نامتقارن می‌توانند تنگ، گشاد یا بلند باشند.

دامن حبابی

دامن حبابی
دامن حبابی

این دامن به شکل یک حباب میان‌تنه را می‌پوشاند. این مدل دامن‌ زنانه تقریبا دو برابر دامن عادی پارچه برای دوخت آن‌ها استفاده می‌شود. این مدل دامن برای مدت‌های کوتاهی مد می‌شود و دوباره از مد می‌افتد. دامن‌های حبابی معمولا تا روی زانو هستند.

دامن جمع شده

دامن جمع شده
دامن جمع شده

یکی از انواع دامن‌های ساده است که تقریبا برای هر تیپ و استایلی مناسب است. این مدل در قسمت کمر، جمع می‌شود و چین دارد. مقدار چین‌دار و پر بودن این دامن به مقدار پارچه‌ای که در دوخت آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

دامن کول

مدل دامن کول
مدل دامن کول

این دامن‌ حجم بیشتری از پارچه به قسمت میان‌تنه و زیر کمر اضافه می‌کنند. در نتیجه این مدل برای کسانی مناسب است که دوست دارند اندام پرتری داشته باشند. برای دوخت این دامن از پارچه‌های نرم و لخت استفاده می‌شود.

دامن تمام کلوش

دامن تمام کلوش
دامن تمام کلوش

دامن کلوش هم معمولا پارچه‌ی زیادی می‌خواهد. قد این دامن می‌تواند از کوتاه و بالای زانو تا دامنی که به روی پا می‌رسد. این دامن‌ها برای مواقعی که فعالیت شما زیاد است، مناسب است چون با آن به‌راحتی می توانید قدم‌های بلند بردارید؛ به‌همین دلیل این دامن در نوع کوتاه آن برای ورزش تنیس مناسب است

دامن مربعی

دامن مربعی
دامن مربعی

این دامن برش مربعی شکل دارد و در چهار قسمت، گوشه‌های تیز آن رو به پایین ادامه پیدا می‌کند. برای این دامن‌ها از پارچه‌هایی استفاده می‌کنند که لخت و نرم و به صورت مریع یا مستطیلی شکل برش می دهند

دامن لو یا کوتاه و بلند

دامن لو یا کوتاه و بلند
دامن لو یا کوتاه و بلند

دامن لو معمولا یک طرف یا جلو یا پشت این دامن از طرف دیگر آن بلندتر است. این دامن با پارچه‌هایی نرم و لت مثل ریون دوخته می‌شود. اختلاف قد جلو و پشت این دامن ممکن است خیلی کم یا حتی بسیار زیاد و قابل توجه باشد. این دامن برای کسانی که قد بلندی دارند انتخاب مناسبی است  .این مدل دامن‌ها اگر همراه با مدل پلیسه و چین‌دار باشد برای لباس‌های مجلسی مناسب است.

دامن کمر بلند

دامن کمر بلند
دامن کمر بلند

این دامن، کمر بلندی دارد و معمولا کمربندهای تزیینی هم همراه آن قابل استفاده است. این دامن را می‌توانید با تی‌شرت‌های تنگ پوشید. قد این دامن‌ها هم متفاوت است و متناسب با سلیقه‌ی شخص دامن کوتاه ایم مدل را پوشید یا دامن بلند را انتخاب کرد

دامن مدادی

دامن مدادی
دامن مدادی

این مدل دامن برای استایل‌های رسمی مناسب است. اگر دامن را روی زمین کاملا باز کنیم به شکل مستطیل است. قد این دامن متناسب با نیاز و سلیقه‌ی هر فرد در نظر گرفته می‌شود و معمولا بیشتر آن‌ها تا زانو هستند. برای راحتی این نوع دامن ها از چاک استفاده می کنند

دامن پلیسه

دامن پلیسه
دامن پلیسه

این نوع دامن قدهای متنوعی دارد و از کوتاه تا بلند، طراحی و دوخته می‌شود. معمولا دامن‌های پلیسه را با پارچه‌های الیاف مصنوعی می‌دوزند تا شکل پلیسه‌ ثابت باقی بماند. بعد از هر بار شست‌وشو لازم نیست پلیسه‌ها را دوباره اتو کنید و خط آن‌ها مثل روز اول باقی می‌ماند.

دامن چند لایه

دامن چند لایه
دامن چند لایه

قد هر لایه این دامن با لایه‌ی بعدی متفاوت است. معمولا از این مدل برای طراحی لباس دختران کم سن استفاده می شود. در دامن بلند لایه ها بیشتر از دامن کوتاه این مدل است

دامن لاله

دامن لاله
دامن لاله

جلوی این مدل دامن قد کوتاه‌تری دارد و جایی که دو لایه‌ی دامن روی هم می‌آیند و گلبرگ‌های لاله را تشکیل می‌دهند. برای این مدل معمولا چاک قرار می دهند تا حرکت راحت تر باشد

دامن یوک

دامن یوک
دامن یوک

این دامن یک برش جداگانه در بالا دارد. این قسمت ممکن است پهن یا باریک باشد. حتی ممکن است شکل آن کاملا گرد یا نوک‌تیز باشد. این مدل دامن همیشه مد است و به هر استایلی شیک و زیباست.

و در آخر:

اگر شما با انواع مدل های دامن آشنا شوید بهتر می توانید مدل دامن برای استایل مجلسی، یا روزانه استفاده کنید. زیرا یک مدل دامن می تواند شخص را کوتاه یا بلند، چاق یا لاغرتر نشان دهد. مدل های نام برده از انواع ترند دامن زنانه در جهان هستند.

یکی از سوال هایی که دغدغه همه ما ها هست کجا دامن زنانه متنوع خرید کنیم. که جنسش عالی باشه و دقیقا همون که می خواهیم باشه… من به شما فروشگاه اینترنتی زوین معرفی می کنم. زوین انواع مدل دامن زنانه کوتاه چین دار در رنگ بندی متنوع در سایز بندی متنوع برامون آورده. البته که می تونید با کلی جوراب رنگ بالای زانو ست کنید و آنلاین و قسطی خرید کنید و در منزل تحویل بگیرید.

همین حالا مدل های دامن زنانه فروشگاه زوین با جوراب بالای زانو نگاه کنید و تا تموم نشده خریدتون ثبت کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید