دلایل جوراب پوشیدن خانم ها لو رفت.

چرا باید جوراب بپوشم

دلایل جوراب پوشیدن خانم ها لو رفت.

در عصر سنگی یعنی حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح، اولین جوراب را  غارنورد ها می پوشیدند که شبیه جوراب های حال حاضر نبوده است. از آن دوران جورابی به جا نمانده است، اما سرنخ هایی با توجه به نقاشی های غار و یافته های باستان شناسی که داریم این جوراب ها از پوست حیوان ها درست شده است. در قرن هشتم قبل میلاد جوراب های که از موی حیوان ها درست شده است، توسط شاعر یونانی به نام ” هسیود” به نگارش درآمده است. بعدها رومی ها پاهای خود را با نوار های چرمی بافته شده می پیچیدند…

چرا باید جوراب بپوشیم؟

جوراب قدیمی

گاها” از خود پرسیده اید که چرا باید جوراب بپوشیم؟ ما در اینجا به فواید پوشیدن جوراب و ضررهای نپوشیدن آن، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان می گذاریم.

مهم ترین و کاربردی ترین دلیل پوشیدن جوراب محافظت پا به عنوان قلب دوم انسان است. به دلیل تماس دائمی پا با زمین این عضو از بدن بسیار در خطر و آسیب های احتمالی در اثر اشیاء تیز و یا آلودگی است. به طوری که اگر فرد جوراب نخی با کیفیت در پا داشته باشد مانع ایجاد اصطحکاک بین کف پا و کفی کفش یا ساییدگی و عرق بیش از حد پا می شود.

بنابراین دقت لازم را داشته باشید که در هنگام خرید جوراب به فاکتور هایی چون جنس، اندازه، تنوع، طرح، برند و قیمت جوراب آن توجه کنید

فواید پوشیدن جوراب برای بانوان

چرا باید جوراب بپوشیم

  • پوشیدن جوراب به جریان بهتر خون در بدن کمک می کند:

افرادی که به بیماری های دیابتی، آرتروز و واریس مبتلا هستند با پوشیدن جوراب و گرم نگه داشتن بدن، جریان خون در بدن آن ها به خوبی عمل می کند و به بهبود بیماری کمک می کند. البته جوراب واریس نیز کار را برای این افراد آسان کرده است. می توانید به راحتی بپوشید و واریس خود را از بین ببرید.

  • جوراب محافظت خوب از پوست پا:

محافظت از پوست پاهای شما که به صورت روزانه بارها روی سطح محکم و خشن مالیده می شود. بر این اساس بالشتک های موجود در کفی جوراب ها مانع تماس مستقیم پا با کفش خواهد شد.

  • جوراب وسیله ای مفید برای گرم و خشک نگه داشتن پا:

    در فصل تابستان جوراب های نازک با خاصیت رطوبت زایی، پاها را خشک نگه می دارد و در ماه های سرد سال با پوشیدن جوراب های ضخیم و با کیفیت، پاها را گرم نگه می دارد.

  • جوراب پوشاکی نرم برای پاها:

    کسانی که در طول روز جوراب درپاها های آن ها است به خصوص برای پیاده روی باید از طریق جوراب خوب و با کیفیت بستری نرم و راحت برای پاها فراهم شود.

  • فایده پوشیدن جوراب به کاهش علائم بیماری ها به خصوص بیماری رینود :

    بیمارها در هنگام خواب دست و پاهای آن ها سرد و به خواب می رود. به همین دلیل با پوشیدن جوراب، پاها و بدن را گرم نگه می دارند و علائم بیماری کاهش می یابد.

  • زیبا شدن استایل پاهای افراد با پوشیدن جوراب ها:

    جوراب پوشاکی است که به کامل کردن یک استایل شیک کمک می کند. به خصوص دقت در هماهنگ کردن رنگ و جنس جوراب ها از جمله فانتزی، مدل های رسمی و لوکس با نوع لباس کمکی دو چندان در زیبای استایل افراد می کند.

 

جوراب ها همیشه مفید و کاربردی بوده اند اما گاها” سوال پیش آمده نپوشیدن جوراب چه ضررهایی برای پا دارد:

  • بسیاری از کفش ها متناسب با تماس مسقیم پا ساخته نشده اند. نپوشیدن جوراب برای یک روز به راحتی می تواند باعث ترک پا و ایجاد تاول و زخم پا شود. یک تاول روی پا دردناک است اما نکته مهم تر این است که اگر جوراب نپوشید در کفشی از باکتری ها به روی زخم می نشیند و باعث رشد باکتری ها در محل زخم می شود و در مدت کوتاه باکتری ها وارد خون می شود و موجب عفونت شدید در بدن می شود. به طوری که ممکن است جان فرد را به خطر بیاندازد. حتی می تواند به ناخن های پای فرد صدمه بزند.
  • پوشیدن کفش بدون جوراب می تواند شما را در معرض خطر عفونت قارچی به نام اونیکومیکوز قرار دهد. عفونت قارچی بسیار بد است و به سختی می توان از شر آن راحت شد.
  • نپوشیدن جوراب باعث عرق بیش از حد پا و در نتیجه بوی بد پا شود. که پیشنهاد ما این است حتما” جوراب نخی و با کیفیت بپوشید و مقداری جوش شیرین در کفی کفش بریزید و کفش ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

 

آیا پوشیدن جوراب در هنگام خواب مفید است؟

دمای بدن در طول روز افزایش می یابد و اواخر بعدظهر، وقتی فرد بیشتر احساس هوشیاری می کند به اوج خود می رسد. سپس دمای بدن در طول شب کاهش می یابد و فرد احساس خواب آلودگی می کند و هنگامی که فرد به خواب می رود درجه حرارت بدن او 1 تا 2 درجه کاهش می یابد. در نتیجه جریان خون کمترمی شود که در این جا می توان با پوشیدن جوراب با کیفیت و تمیز در موقع خواب جریان بهتر خون کمک کند. تاکید می کنیم جوراب تنگ نباشد و از لحاظ بهداشتی تمیز باشد.

ما جوراب نخی را پیشنهاد می کنیم زیرا جریان هوا در این جوراب ها به دلیل الیاف پنبه به خوبی جریان دارد. عرق نمی کند و پاها بو نمی گیرد. فقط قبل از پوشیدن جوراب های نخی پاهای خود را تمیز بشویید و خشک کنید و بعد از جوراب تمیز و نخی استفاده کنید

پوشیدن جوراب از قدیم الایام در هنگام خواب تاکید شده است و به دلیل اهمیت پا به عنوان قلب دوم گفته شده: پوشیدن جوراب هنگام خواب فرد را از سکته مغزی و قلبی نیز دور نگه می دارد

نتیجه: با جوراب پوشیدن ممکن است کمک کند سریع تر به خواب بروید، چرا که تنظیم دما یک بخش ضروری از چرخه خواب به شمار می آید.

 

اهمیت جوراب برای تنظیم دمای بدن نوزاد و کودک:

جوراب بچگانه نخی

جوراب نوزادی فانتزی

وزن پایین در هنگام تولد و بعد از آن به دلیل نبودن چربی کافی در کودک دمای بدن کودک پایین است. جوراب ها می تواند علاوه بر حفاظت پا از آسیب ها و آلودگی ها به تنظیم و متعادل کردن دمای بدن نوزاد و کودک کمک می کند. علاوه بر جوراب با کیفیت پشمی ازشلوار ژاکت های سرهمی پشمی آستین دار بخصوص در فصل های سرد سال به سالم نگه داشتن کودک کمک کنید

 

چه نوع جورابی بپوشیم؟ خوش استایل بودن با جنس لباس هایی که بر تن می کنید، ندارد حتی برند یا قیمت آن نیز چندان اثر گذار نیست . اما دلیلی که در زمان خرید جوراب زنانه و خرید جوراب مردانه یا جوراب بچگانه مهم است. نحوه انتخاب مدل و رنگ و ایجاد ست و تناسب با لباس هاست. طوری که جوراب باید از لحاظ رنگ، طرح و حتی جنس با شلوار یا دامن هماهنگ باشد. مثلا جوراب سفید فقط با لباس های سفید هماهنگی دارد. ولی رنگ مشکی را می توان با خیلی لباس ها هماهنگ کرد.

جوراب نیم ساق یا جوراب مچی نمی تواند برای یک لباس رسمی مثل کت و شلوار مناسب باشد و باید از جوراب ساقدار استفاده کنید. هنگام انتخاب جوراب های طرح دار نیز به رنگ و طرح شلواری که می پوشید، دقت کنید تا هارمونی مناسبی ایجاد شود

جوراب مچی زنانه یا جوراب نیم ساق می تواند برای شلوارهای پارچه ای زنانه و شلوارجین برای خانم ها پوشش مناسبی باشد. پس قبل ازاستفاده جوراب علاوه بر رنگ و طرح و کیفیت به متناسب بودن با استایل خود نیز دقت شود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید