راهنمای کامل سایز سوتین و انواع مدل زنانه و دخترانه

راهنما سایز سوتین

راهنمای کامل سایز سوتین و انواع مدل زنانه و دخترانه

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای خانم ها در هنگام خرید سوتین به وجود می آید، این است که از کجا بفهمیم سایز سوتین مناسب ما چند می باشد؟ کوچکترین سایز سوتین چیست؟ یا بزرگترین سایز سوتین چیست؟ که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

سوتین توری طرح یاردی گلبهی

ست شورت و سوتین تورگاز

جهت انتخاب سایز سوتین مناسب هر فرد، دانستن سایز دور سینه و سایز زیر سینه، ضرورت دارد. سپس با توجه به جدول اندازه گیری سایز سوتین، سایز مناسب لباس زیر خود را به دست می آوریم. در جدول اندازه گیری سایز سوتین، از کوچکترین سایز سینه تا بزرگترین سایز سینه موجود می باشد.

جهت اندازه گیری سایز سوتین مناسب مراحل زیر را انجام بدهید.

 

راهنما اندازه گیری سایز سوتین
  • در مرحله اول، زیر سینه خود را اندازه بگیرید. جهت اندازه گیری سایز زیر سینه، یک سینه بند مناسب راحتی را بپوشید. متر را مماس با خط زیرین سوتین و روی قفسه سینه چرخانده و اندازه بگیرید. دقت کنید متر بدون هیچ پیچی دور سینه قرار گرفته باشد. نیازی نیست که متر را خیلی بکشید تا سفت شود، همچنین خیلی شل نگه ندارید. جهت اطمینان داشتن از صاف بودن متر، سعی کنید جلوی آیینه این کار را انجام دهید.
  • در مرحله دوم، جهت به دست آوردن سایز دور سینه، کاپ سینه را اندازه بگیرید. هنگامی که سوتین مناسب به تن دارید، از بزرگترین بخش سینه اندازه گیری را باید انجام بدهید. در جایی که نوک سینه قرار دارد، متر را بچرخانید. این بار هم اطمینان پیدا کنید که متر در تمام دور سینه و کاملا صاف قرار گرفته است و مانع از پیچ خوردگی و کشیدگی می باشد.

* اگر حس می کنید که از اندازه گیری خود مطمئن نیستید، می توانید از فروشنده ی لباس زیر یا هر فرد حرفه ای دیگر کمک بگیرید.

روش محاسبه سایز کاپ سوتین

کاپ سوتین

پس از یادداشت کردن اندازه دور سینه و سایز زیر سینه به سراغ محاسبه کردن اندازه کاپ سینه می رویم. انواع کاپ سوتین با حروف از A تا G نمایش داده می شود. اکثر خانم ها هیچ اطلاعی از روش اندازه گیری سایز کاپ سوتین ندارند. ولی باید گفت فرمول محاسبه اندازه گیری سایز کاپ سوتین بسیار راحت می باشد.

جهت به دست آوردن فرمول محاسبه کاپ اندازه گیری تنها کافی است که، عدد اندازه دور سینه را از اندازه زیر سینه کم کنید. حاصل به دست آمده با سایز کاپ سوتین برابر است.

اندازه دور سینه – اندازه زیر سینه = اندازه کاپ سوتین

               39 – 37 = 2

مثلا اگر اندازه دور سینه 39 اینچ باشد و اندازه زیر سینه 37 اینچ باشد، اندازه کاپ سوتین می شود 2 اینچ که معادل کاپ B می شود.

حال این سوال به وجود می آید که سوتین کاپ b چیست؟ یا سوتین کاپ a چیست؟ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ همانطور که اشاره کردیم سایز کاپ سوتین از حروف a تا g نمایش داده می شود، اما باید گفت معمول ترین سایزهای کاپ سوتین از a تا d می باشند. و با سوالاتی از این قبیل رو به رو می شوید که سوتین کاپ c  چیست؟ و چه تفاوتی با سایز d دارد؟ سوتین کاپ d چیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

روش اندازه گیری کاپ سوتین

راهنمای تعیین اندازه کاپ سینه

جدول اندازه گیری کاپ سوتین

سایز سوتین از دو بخش، یک عدد و یک یا دو حرف لاتین تشکیل شده است. به سایز دور کمر سوتین یا دور زیر سینه، بخش عددی می گویند. بخشی که مربوط به نشان دادن تغییر اندازه کاپ نسبت به حالت استاندارد می باشد. از اختلاف بین اندازه دور سینه یا برجسته ترین قسمت سینه و اندازه دور زیر سینه، حرف لاتین کاپ سوتین حاصل می شود. استاندارد این عدد، معادل 12.5 می باشد.

کاپ B، کاپ استاندارد می باشد که نشان دهنده اندازه استاندارد 12.5 می باشد. بقیه حروف به نسبت حرف B، بزرگ و کوچک بودن کاپ را نمایش می دهند. حرف A یعنی سایز کاپ نسبت به سایز دور کمر سوتین یک سایز کوچکتر می باشد. یا به تعبیری در کاپ A ، اندازه کاپ یک سایز کوچکتر می شود.

معمولا کوچکترین سایز سوتین  را A در نظر می گیرند، اما در واقعیت اینطور نمی باشد. به طور کلی، درست است که که سایز کاپ A  کوچکترین سایز موجود در نظر گرفته می شود، اما برای بعضی از خانم ها این سایز بزرگ محسوب می شود. پس باید به یک سطح پایین تر یعنی AA یا حتی AAA رفته و سوتینی با این کاپ انتخاب کنند.

حرف C، نشان دهنده این است که سایز کاپ نسبت به سایز دور کمر سوتین یک سایز بزرگتر می باشد. سایز کاپ سوتین در کاپ D، نسبت به سایز دور کمر آن دو سایز بزرگتر است. همین روند تا حرف G ادامه دارد. البته به دلیل معمول بودن سایزهای A تا D ، این چهار سایز بیشتر تولید و استفاده می شوند.

راهنمای اندازه گیری سایز سوتین

کوچکترین سایز سوتین بر اساس استانداردهای جهانی عدد 60 است. اندازه گیری سایز سوتین در هر کشور بر اساس استانداردهای مختلفی صورت می گیرد. در ایران بر اساس استاندارد اروپایی که کوچکترین سایز سوتین را 60 نشان می دهد، محاسبه می شود.

سایز سوتین در ایران به طور معمول از اندازه 60 آغاز می شود و به صورت اعداد 5 تایی تا سایز 100 الی 110 ادامه دارد. متد اروپایی بر پایه دو اندازه دور قفسه سینه و دور برجسته ترین قسمت سینه می باشد. یعنی نسبت اندازه این دو با هم، تعیین کننده اندازه کاپ می باشد.

اگر خیلی لاغر هستید یا دختر جوانی هستید که تازه به سن بلوغ رسیده اید، سایز 60 مناسب شما می باشد. سایز 65 الی 70 برای افراد لاغر و معمولا جوان تر مناسب است. سایز بین 75 تا 80، اکثرا مناسب خانم های ایرانی با اندام و وزنی متناسب می باشد. سایز 85 الی 90 مناسب خانم هایی با کمی اضافه وزن است. سایز 100 و 110 برای خانم هایی که چاق می باشند.

اندازه سایز سوتین

سایز سوتین خواهر

سوتین خواهر اصطلاحی بسیار رایج هنگام خرید سوتین می باشد. جهت پیدا کردن سوتین مناسب با سایز و فرم بدن خود، بهتر است اطلاعاتی در مورد سوتین خواهر داشته باشید. اگر سوتینی که با فرم سینه های شما متناسب باشد پیدا نمی کنید، مشکل عدم انتخاب صحیح سوتین و یا ندانستن اندازه سایز خواهر می باشد.

با دانستن اندازه سایز خواهر، می توانید مناسب ترین سایز کاپ سینه خود را پیدا کنید. هنگامی که یکی از سینه های شما از دیگری بزرگتر باشد، یا یکی از دو سایز دور سینه و اندازه کاپ یک سایز بزرگتر یا کوچکتر باشند. داشتن اندازه سایز خواهر اهمیت پیدا می کند.

با توجه به نکاتی که در به دست آوردن سایز سوتین ذکر شد، اکنون به نکاتی که باید در انتخاب محصول دقت کنید می پردازیم:

سایز اصلی شما بر اساس سایز سوتین و سایز کاپی که به دست آوردید، می باشد. اندازه سوتین ها بر اساس اسفنجی، فنردار و جک دار بودن متفاوت می باشد. سوتین ها بر اساس انواع خود که شامل شیردهی، ورزشی، راحتی، بند پهن و غیره می باشند، دارای سایز های متفاوتی هستند.

اکنون اگر سوالی در مورد راهنمای انتخاب اندازه سایز سوتین خود و یا انتخاب انواع آن دارید می توانید به صفحه اصلی فروشگاه زوین مراجعه کنید و از جدیدترین محصولات با کیفیت و برند معتبر شارمین انواع سوتین ها مطلع شوید. همچنین می توانید از پشتیبان سایت جهت داشتن انتخاب مناسب راهنمایی و مشاوره بگیرید.

در فروشگاه زوین انواع سوتین و شورت زنانه و ست شورت و سوتین می توانید به راحتی و به صورت آنلاین خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید